Блог — 25.07.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест четверга: від великого штрафу до протестів

Кліматичні зміни відбуваються занадто швидко. На Гаваях протестують проти встановлення телескопа. Компанія Equifax виплатить рекордну суму за витік даних у 2017 році.

🗻 На Гаваях протестують проти телескопа

Сотні протестувальників заблокували будівництво телескопа Thirty Meter Telescope на горі Мауна-Кеа на Гаваях. Тринадцять астрономічних обсерваторій евакуювали робітників і обмежили свою діяльність.

Протестувальники вважають, що телескоп осквернить священну гору. Приблизно 500 людей стояли біля підніжжя гори 22 липня, намагаючись заблокувати перші поставки будівельного обладнання для проекту тридцятиметрового телескопа (ТМТ) вартістю 1,4 млрд доларів.

Роботи над Thirty Meter Telescope повинні були відновитися 15 липня після чотирирічної затримки, спричиненої правовими проблемами та протестами. Однак Верховний суд штату Гаваї ще у жовтні постановив, що будівництво має відновитися.

Дискусії щодо телескопа почалися ще в 2009 році, коли Мауна-Кеа обрали місцем спорудження Thirty Meter Telescope. Влада штату заявила, що гора має наукову цінність, тому що новий телескоп буде здатен зазирнули значно глибше у космос і далі у часі, ніж це робить сучасна апаратура. Його знімки повинні бути в кілька разів чіткішими за те, що зараз бачить телескоп Габбл1.

💲 Співпраця OpenAI та Microsoft ціною в мільярд

Дослідницька компанія OpenAI допоможе компанії Microsoft розробити й «натренувати» нову технологію ШІ для їхнього хмарного сервісу Azure.

Також разом із Microsoft вони працюватимуть над втіленням місії OpenAI — створенням сильного штучного інтелекту (AGI).

AGI — це машини, які зможуть вчитися виконувати завдання так, як вчаться люди. OpenAI отримає мільярд доларів від компанії Microsoft і спробує втілити проект у життя. Багато дослідників стверджують, що створення такого типу ШІ неможливе, проте є думки, що компанія зможе спробувати вдосконалити технологію глибинного навчання, яка вже існує для тренування мереж.
    Поки що інвестиції Microsoft називають «ризиковими»2.

Робота з нейронними мережами складна й водночас захоплива. Що означає «вчити машину»? Як зробити так, щоб машина могла правильно інтерпретувати дані? Читайте у нашому спецпроекті Ти машина і я машина.

🐦Птахи не встигають адаптуватися до змін клімату

Міжнародна команда з 64 дослідників оцінила понад 10 000 опублікованих наукових досліджень і виявила, що хоча птахи зазвичай реагують на зміну клімату, цього недостатньо для повної адаптації до швидких темпів підвищення температури. Автори зосередилися на аналізі птахів, адже даних про інші групи тварин бракує.

Найбільш поширена реакція на зміну клімату — це зміна фенологічних фаз, як-от сплячка, розмноження чи міграція. Зміни морфологічних особливостей, як-от зміна розміру чи маси тіла, також пов’язують зі зміною клімату, але вони не мають таких систематичних проявів. Дані переважно містять спостереження за поширеними видами, наприклад за великою синицею (Parus major), європейською мухоловкою строкатою (Ficedula hypoleuca) або сорокою звичайною (Pica pica), які справляються зі зміною клімату відносно добре. Дослідники побоюються, що аналіз рідкісних або зникаючих видів буде ще песимістичнішим3.

🗃  Рекордна сума штрафу за вкрадені дані

Кредитне бюро Equifax сплатить щонайменше 575 млн доларів компенсації за великий витік даних у 2017 році.
    Загалом сума сягатиме близька 700 млн, зважаючи на витрати та стягнення. З них 300 млн підуть на відшкодування користувачам, дані яких були викрадені.

У травні 2017 хакери проникли до систем компанії Equifax і викрали особисту та фінансову інформацію понад 147 млн користувачів. Там були номери соціального забезпечення, дати народження, домашні адреси, дані з водійських посвідчень та кредитні картки.

Це рекордна сума компенсації, яка буде сплачена за витік даних. Проте, зважаючи на кількість користувачів, відшкодування постраждалим складатиме 2-3 долари на людину4.

Куншт – це незалежне медіа про науку. Ми розповідаємо про найважливіші події та явища, які змінюють життя людей. Підтримай нас у цьому – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт