Блог — 03.10.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест четверга: кити, собаки й доставка дронами

Вчені знайшли спосіб зважувати китів. Тип поведінки собак залежить від генотипу. Федеральне управління цивільної авіації США попередньо схвалило доставку дронами United Parcel Service.

Вчені вперше зафіксували, як восьминіг змінює колір під час сну. А це може означати, що він бачить сни!

Науковці навчилися зважувати китів

Тепер масу китів будуть визначати за допомогою дронів. Їх фотографують, роблять комп’ютерну модель, і комп’ютер точно підраховує об’єм тіла та масу цих ссавців.

Через їхні великі розміри та постійне перебування у воді раніше єдиним способом отримання даних про масу тіла китів було зважування мертвих особин.

Цей інноваційний метод можна використовувати, щоб дізнаватися більше про фізіологію китів і створювати точні 3D-моделі окремих китів. Крім того, він допомагає точніше визначати вплив певних факторів на їхній стан1.

Доставка товарів дронами не за горами

Федеральне управління цивільної авіації США видало компанії UPS, яка спеціалізується на логістиці та доставці товарів, сертифікат на роботу з дронами.
    Цей сертифікат означає, що доставку дронів будуть розцінювати як роботу повноцінної авіалінії з необмеженою кількістю апаратів та маршрутів. Проте на шляху до повноцінного запуску послуги UPS потрібно подолати ще низку перешкод.

Попереду — отримання дозволу від ФУЦА на польоти під наглядом операторів. Крім того, будь-яка нова послуга, яку надаватиме UPS за допомогою дронів теж має отримати схвалення.

Наразі дрони UPS забезпечують доставку в межах лікарні WakeMed та університетського кампусу в місті Ралі (Північна Кароліна). Дрони перевозять грузи приблизно 10 разів на день. У планах забезпечення інших кампусів та лікарень по всій країні2.

Поведінка собак пов’язана з генетикою породи

Вчені з Університету Аризони дослідили 101 породу собак і виявили кореляцію між певним типом поведінки тварини та її генотипом.

Використовуючи дані понад 14 000 собак, дослідники виділили 14 типів поведінки, характерних для всіх представників. Вони намагалися простежити зв’язок між певною поведінкою та генотипом собак різних порід. Виявилося, що, наприклад, схильність до дресування та проявів агресії до незнайомців закладена на 60-70% на генетичному рівні. Приміром, пуделі та бордер коллі мають високу здатність до навчання, тоді як чихуахуа і такси мають високий рівень агресії до незнайомців3.

Статистика

50% жінок у STEM-професіях (наука, технології, інженерія, математика) відчували дискримінацію на роботі, а ще 36% мали справу з харасментом. Також 20% жінок-«технарів» відчували, що їхня стать стає проблемою для кар’єрного зростання. Серед чоловіків ці показники суттєво нижчі.

ТЕКСТ: Куншт