Блог — 01.08.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест четверга: від Libra до вій на магнітах

Запуск Libra затримують. Фактчекінг у соцмережах кульгає. Вії треба знімати перед МРТ.

📝 Публічний звіт про фактчекінг у фейсбуці

Благодійна організація Full Fact оприлюднила публічний звіт, де стверджує, що Facebook має докласти зусиль для більшої прозорості й поширити роботу своєї програми для фактчекінгу (Full Fact – одна з організацій, яка задіяна в роботі програми) на інші платформи, наприклад для інстаграму.

Це перший публічний звіт від Full Fact. У компанії занепокоєні проблемами, які виникають у роботі. Стверджують, що Facebook збільшує охоплення «робочої схеми», щоб мати змогу перевіряти дописи 42 мовами світу, не вдосконаливши натомість перевірки більших обсягів інформації. Крім того, компанія не ділиться достатньою кількістю даних із фактчекерами, щоб вони могли адекватно оцінювати контент. Так само в Full Fact є питання до методу оцінювання. У звіті компанія лишила 11 рекомендацій для Facebook, які можуть покращити роботу.

Як це працює зараз: користувачі фейсбуку позначають дописи, які вважають неправдивими. Потім ці дописи перевіряє Full Fact. Якщо допис справді містить фейк, він не зникає, проте стає доступним для значно меншої кількості користувачів. Facebook не бере участі у відстежуванні неправдивої інформації, компанія платить неприбутковим і благодійним організаціям за цю діяльність1.

👁 Нові штучні вії лякають радіологів

У новому дослідженні, опублікованому в Американському журналі рентгенології, команда вчених розглянула новий продукт індустрії краси – штучні вії, які приєднуються до повіки за допомогою магніту, а не клею, як це було раніше.

Метою було з’ясувати, як ці вії впливатимуть на результати МРТ (магнітно-резонансної томографії). Для цього у випробувальний апарат, який нагадує принцип роботи МРТ, помістили два набори таких вій. Результати досліду порівнювали з результатами іншого експерименту – із кліпсами для блокування аневризм. Виявилося, що вії мають значно потужніший вплив на результати томографії, а також можуть завдати критичної шкоди пацієнту – під час випробувань вії з одного набору почали взаємодіяти з магнітним полем.

Результати дослідження ставлять нові виклики – лікарям доведеться розширювати список заборонених для МРТ предметів.

У роботі МРТ застосовують надзвичайно сильні магніти, які можуть перетворювати металеві предмети довкола на небезпечну зброю. Саме тому пацієнтів та лікарів, які працюють з МРТ просять зняти й «вийняти» усі металеві речі, які можуть потенційно завдати шкоди. Новий винахід б’юті-індустрії не виняток2.

💸 Запуск криптовалюти від Facebook під питанням

У своєму щоквартальному звіті Facebook нагадав інвесторам, що криптовалюта Libra «заснована на новій і недоведеній технології», а правове середовище у сфері криптовалют «невизначене та розвивається», тож, можливо, запуск Libra затримається або не відбудеться зовсім.

Facebook розповів про плани щодо запуску Libra у червні. Банкіри та політики, які критикували компанію через порушення конфіденційності, поставилися до цього доволі скептично та попередили, що план запуску приватної криптовалюти для мільярдів людей може бути ризикованим3.

Що таке криптовалюти і як вони працюють можете прочитати у статті від Куншт.

🌌 Дослідники MIT знайшли три нові екзопланети на відстані 73 світлових років від Землі у сузір’ї Живописця

Це одні з найменших і найближчих екзопланет, які коли-небудь були виявлені. Одна з планет скеляста і трохи більша за Землю, дві – газоподібні й приблизно вдвічі більші від Землі.

Хоч температура на планетах відносно тепла, астрономи вважають, що там навряд чи є життя, оскільки їхня атмосфера, ймовірно, густа й щільна.

Ці екзопланети допоможуть зрозуміти, як утворюються невеликі скелясті планети, як Земля, і величезні крижані світи, як Нептун.

Окрім цього, з моменту запуску у 2018 році, TESS вже знайшов 21 нову екзопланету та ще 850 потенційних екзопланети. Усі вони розташовані в межах кількох десятків світлових років від Сонячної системи4.

Спільнота тих, хто любить і хоче говорити про науку, росте! Приєднуйся і ти – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт