fbpx

Ми теж не любимо поп-ап. Але нам потрібна твоя підтримка!

Блог — 13.09.19
ТЕКСТ: Куншт
Ілюстрації: Куншт
Дайджест п’ятниці: автопілот, екзопланети, радіоактивна вода

В Японії радіоактивну воду хочуть злити в океан. За кермом Tesla заснув ще один водій. Вчені вирішили поглянути на атмосферу екзопланети.

Вчені розробили «смарт-шкіру», яка змінює колір. Тепер вона ще й міцна і стійка до перепаду температур. Це вдалося завдяки невеликій кількості фотонних кристалів і тонкому шару гідрогелю.

Ще один водій Tesla заснув за кермом

Цього разу це сталося в Бостоні. В авто водночас спали водій і пасажир.

Періодично відеозаписи того, як водії сплять за кермом автомобіля з автопілотом, з’являються в мережі, проте більшість із них – фейки.
Компанія Tesla повідомляє, що їхня система відстежування водія постійно нагадує їм залишатися уважними й виконувати правила користування автопілотом.

Сон за кермом стає причиною трагічних ДТП за кермом будь-якого автомобіля. Автопілот Tesla може часом рятувати від аварій, проте їх водії стають самовпевненими.

Наразі автопілот в машині відстежує, чи тримає водій руки на кермі. Якщо протягом 30 секунд авто «не відчуває» рук, то воно зупиняється. Проте технологію потрібно покращувати. Наприклад, компанії Subaru і Cadillac впроваджують стеження за очима водія, щоб переконатися, що він дивиться на дорогу1.

Радіоактивну воду з Фукусіми хочуть злити в океан

Воду, яку використовують для охолодження реакторів з 2011 року на атомній електростанції Фукусіма I, наразі зберігають у гігантських резервуарах, загальний об’єм яких становить близько мільйона тонн. Кількість радіоактивної води збільшується з кожним роком і нещодавно уряд Японії повідомив, що до 2022-го її буде ніде зберігати. Єдиним виходом урядовці вважають зливання зараженої води в океан. Більшість радіоактивних ізотопів вдається прибрати з води, але не тритій. Зливання в океан води, забрудненої тритієм, не несе загрози здоров’ю людей, однак це є небезпечним для багатьох видів морських організмів, зокрема риб.

Рибалки виступили проти ухвалення подібного рішення, адже вимирання риби становить загрозу їхній основній діяльності. Південна Корея також негативно поставилася до подібної ідеї японського уряду, тому що зливання радіоактивної води напряму впливатиме на постачання морських продуктів на ринки, що, у свою чергу, може ускладнити стосунки між країнами2.

Астрономи досліджують нові атмосфери

Астрономи з Центру космічної екзохімії Лондонського університету вперше зазирнули в атмосферу екзопланети. На космічному об’єкті K2-18b вони виявили водяну пару та температуру, яка потенційно може бути придатною для життя. Вчені також бачили ознаки наявності водню та гелію в атмосфері.

K2-18b у вісім разів перевищує масу Землі. Вона обертається навколо червоної карликової зірки за 110 світлових років від Землі в сузір’ї Лева. Планету вперше виявив телескоп Кеплер у 2015 році. «Знайти воду у світі який потенційно придатний для життя – це неймовірно захопливо, – стверджує автор дослідження Анжелос Ціарас. – Проте K2-18b – це не Земля 2.0, оскільки вона значно важча і має інший атмосферний склад. Однак це наближає нас до відповіді на основне запитання: чи унікальна Земля?»3

Статистика

«Мобільна революція» повністю змінила наше життя і світову економіку. Минулого року 4,6% світового ВВП надійшло від мобільної індустрії – це 3,9 трильйонів доларів. Найбільший внесок зробив Азійсько-Тихоокеанський регіон – 1,6 трильйонів доларів. Однак мобільна індустрія найважливіша для економіки Західної Африки, вона становить 8,7% від загального ВВП.

ТЕКСТ: Куншт