Блог — 15.07.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест понеділка: від богомолів до роборук

Богомоли бачать «глибину» довкілля. Морозиво тепер робитимуть із дріжджів. Крім того, у космосі працюватимуть 3D-принтери, які друкуватимуть сонячні панелі.

🖲 У політиці приватності Google не вказують, що деякі аудіозаписи можуть прослуховувати інші люди

Бельгійський суспільний мовник VRT NWS виявив злив тисяч аудіозаписів Google Assistant (розумний асистент від Google). Записи поширив підрядник, якому заплатили за їх розшифровку як за частину роботи з покращення програмного забезпечення.

Записи містять уривки з особистих розмов, адреси користувачів, інформацію про романтичні стосунки тощо. Багато записів було зроблено випадково, після того як Assistant вмикався неправильно ідентифікувавши wake word (слово, на яке обов’язково реагує система).

Google прокоментував ситуацію, повідомивши, що лише 0,2% всіх записів транскрибувалися і що в користувачів є можливість вимкнути цю опцію. Але оскільки компанія не інформує користувачів про те, що у підрядників є доступ до розмов і не вимагає їхньої чіткої згоди на це, то, цілком можливо, що компанія порушує правила захисту особистих даних ЄС1.

🦗 Вчені зрозуміли, як богомоли бачать світ

Богомоли – єдині комахи, які наразі, за даними наявних досліджень, здатні бачити світ у 3D, тобто сприймати його об’ємність. Успіх полювання богомола на інших комах залежить від точності його прицілювання під час нападу на жертву. Нещодавно вченим вдалося визначити нервові клітини, які допомагають цій комасі відчувати глибину довкілля, що необхідно для розрахунку точності їхніх ударів. Дослідники виявили чотири типи нервових клітин, які допомагають об’єднувати інформацію, отриману з кожного ока, внаслідок чого у мозку богомола формується повна 3D-картинка, необхідна для відчуття глибини. За допомогою аналогічного механізму формується об’ємне зображення у мозку людини2.

🔋 3D-принтери друкуватимуть у космосі

Стартап Made In Space уклав контракт з NASA на 73,7 мільйона доларів. Він розробляє 3D-принтер, який за допомогою роборук друкуватиме у космосі сонячні панелі, що будуть генерувати у п’ять разів більше енергії, ніж це можливо зараз.

Місія під назвою Archinaut стартує вже в 2022 році. Корабель Archinaut One вийде на орбіту на борту ракети-носія Rocket Lab Electron.

У цього проекту великі перспективи: з часом технологію 3D-друку в космосі можна буде використовувати для багатьох завдань – від ремонту супутників до будівництва космічних телескопів.

Archinaut вже пройшов кілька випробувань. Цей 3D-принтер зробив кілька структур у термовакуумній камері, яка відтворювала температуру й вакуум космосу. Крім того, компанія побудувала і запустила два 3D-принтери для Міжнародної космічної станції3.

🍦 Нове морозиво з дріжджів

Компанія Perfect Day оголосила, що за 5 років і 60 мільйонів доларів венчурних інвестицій створила морозиво з протеїнової сироватки, зібраної з генетично модифікованих дріжджів.

Ринок морозива не з молока вибухнув за останні кілька років. Цьому посприяла популярність веганства та доступність інгредієнтів-замінників, як-от овес, кокос і навіть нутове молоко.

У Perfect Day генетично модифікували дріжджі, щоб отримати протеїнову сироватку, а це означає, що компанія, можливо, знайшла рішення для веганів і тих, чий організм не засвоює лактозу.

У Perfect Day стверджують, що дріжджі генетично модифіковані для того, щоб перетворити цукри на сироватку і казеїн. Проте тільки «чисту» сироватку перетворюють на морозиво. Тож виходить, що «генетично модифікованим» це морозиво назвати насправді складно.

Журналіст із The New Food Economy спробував морозиво й назвав його достатньо кремовим, проте на смак його не зрівняти з морозивом, що зроблене зі «старомодного» коров’ячого молока4.

Спільнота тих, хто любить і хоче говорити про науку, росте! Приєднуйся і ти – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт