Блог — 22.07.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест понеділка: від недопалків до снігових гармат

Рятувати льодовики хочуть за допомогою снігових гармат. Мишей змушують переживати галюцинації. Недопалки в ґрунті перешкоджають росту рослин.

❄️ Снігові гармати хочуть застосувати у боротьбі зі зміною клімату

Для захисту антарктичного льоду від глобального потепління можна використати «снігові гармати» – ті, що засипають гори штучним снігом на лижних курортах. Вчені з Потсдамського інституту вивчення кліматичних змін запропонували перетворювати воду з океану на сніг і за допомогою гармат створювати «трильйони тонн додаткового снігопаду».

Проект потребуватиме надзвичайно багато техніки – приблизно 90 промислових насосних станцій для відкачування води з океану і транспортування її на континент через стійкі до низьких температур трубопроводи. Загалом для покращення ситуації знадобиться понад сім трильйонів тонн снігу.

Вчені досі не впевнені в ефективності такого методу. Проте необхідно якомога швидше діяти для порятунку льодовиків Антарктики. Танення вже неможливо зупинити зменшенням кількості викидів парникових газів. А якщо льодовик все-таки зникне, рівень моря підвищиться так, що зможе затопити Лондон, Нью-Йорк, Шанхай і чимало інших територій1.

🐭 Науковці зі Стенфорду стимулювали галюцинації у мишей

Це може поліпшити розуміння того, як мозок інтерпретує і впливає на те, що ми бачимо, а в майбутньому, можливо, допоможе створити пристрої, які допомагатимуть людям із порушенням зору.

Команда науковців зі Стенфорду показувала мишам зображення з горизонтальних або вертикальних смуг і навчила тварин пити воду з трубок, коли вони бачили вертикальні смуги. Вчені відстежували мозок тварин і записували, які нейрони вмикалися, коли миші бачили вертикальні смуги. Зрештою, вони ідентифікували близько 20 нейронів, які були пов’язані з вертикальним зображенням. У наступному етапі науковці застосовували оптогенетику – технологію, за допомогою якої можна контролювати окремі клітини мозку імпульсами світла.

Щоб створити галюцинації, дослідники давали світло тільки на ці нейрони, стимулюючи їх вмикатися. Це змусило мишей пити воду, ніби вони бачили вертикальні смуги, хоча тварини сиділи в темряві. Коли ж вчені стимулювали нейрони, пов’язані з горизонтальними смужками, миші не пили воду.

Далі комада планує визначити, як нейрони, які реагують на специфічні зображення, з’єднуються з областями мозку, що інтерпретують значення візуальної інформації2.

🌱 Недопалки в ґрунті перешкоджають росту рослин

Дослідження вчених з університету Англія Раскін свідчать про те, що присутність недопалків цигарок у ґрунті знижує успішність проростання конюшини на 27%, а довжина її пагонів скорочується на 28%. Крім того, недопалки зменшують об’єм кореневих систем. Для трави успішність проростання знизилася на 10%, а довжина пагонів стала меншою на 13%.

За підрахунками, щорічно викидається 4,5 трильйони фунтів недопалків. Вони є найпоширенішим пластиковим відходом. Більшість недопалків містять фільтр, виготовлений з ацетат целюлозного волокна – різновиду пластику. Дослідники виявили, що фільтри з невикористаних сигарет мають майже такий самий вплив на ріст рослин, як і ті, що у недопалках. Це вказує на те, що загроза криється у самих пластикових фільтрах, а не у токсинах, що виділяються при спалюванні тютюну3.

Куріння вбиває. А вейп? А IQOS? Давайте розбиратися, що саме під час куріння впливає на наш організм та яку шкоду може завдати на перший погляд безпечна електронна сигарета. Усе це у нашій статті Поховай мене дим.

🚬 У Британії збираються платити за те, що людина кидає курити

Національна служба охорони здоров’я Англії підрахувала, що виплата фінансових винагород курцям, які вирішили кинути курити, збереже мільярди фунтів стерлінгів і покращить економіку.

Згідно з новим дослідженням, люди, які отримують фінансову винагороду, на 50% більше готові кинути курити, ніж ті, хто її не отримують. Сума грошових виплат коливається у межах від 35 до 912 фунтів. Також людям пропонували подарункові ваучери та депозити.

Зараз куріння коштує економіці Британції близько 13 млрд фунтів на рік, разом із витратами служби охорони здоров’я та соціальної служби. Вчені кажуть, що результати дослідження можуть стати новим методом для оздоровлення населення. Кейтлін Нетлі з медичної школи Університету Східної Англії стверджує, що сума відшкодувань, яку надаватимуть людям, невелика в порівнянні з тим, що зараз Британія витрачає на боротьбу з курінням.

Вчені з’ясували, що розмір грошової винагороди не впливає на бажання кинути курити, і навіть невеликі компенсації збільшують ймовірність того, що людина обере життя без цигарок4.

Ми любимо про це говорити й збирати довкола себе людей, яким подобається читати про науку. Приєднуйся до спільноти друзів