fbpx

Блог — 16.09.19
ТЕКСТ: Куншт
Дайджест понеділка: від знахідки на Місяці до пращурів панд

Ліки від раку діють не так, як очікувалося. На Місяці знайшли невідоме гелеподібне «щось». Доісторичні кенгуру мають несподіваних нащадків.

NASA та Європейське космічне агентство оприлюднили новий знімок Сатурна. Фото зробив телескоп Габбл 20 червня. Це друге фото у щорічній серії проекту Legacy Outer Planets, завдяки якому вчені вивчають газових гігантів Сонячної системи.

Препарати від раку можуть впливати не на ті білки

Багато експериментальних препаратів проти раку діють випадковим чином. Аналіз десяти ліків, зокрема семи видів, які зараз проходять клінічні випробування, виявив, що білки, на які вони націлені, не мають вирішального значення для виживання ракових клітин.

Це не означає, що такі препарати взагалі не діятимуть. Деякі з них показали ознаки успіху на ранніх стадіях випробувань, та вчені не зовсім розуміють механізм їхньої дії.

Ліки, ціль яких невідома, можуть серйозно нашкодити нормальним клітинам і підвищують можливість серйозних побічних ефектів1.

Доісторичні кенгуру – пращури сучасних … панд

Понад 40 тисяч років тому південний захід Австралії населяли гігантські кенгуру. Порівняно із сучасними кенгуру вони мали значно коротші морди, лише по одному кігтю на лапі та важили понад 118 кілограмів. Згідно з новим дослідженням, опублікованим у журналі PLOS One, великі щелепи цих істот дозволили їм пережовувати жорстку їжу, на кшталт старого листя, стебел та гілок.

Сьогодні лише одна тварина має схожі кісти та м’язи щелеп – велика панда, яка також харчується їжею, яку непросто пережувати, зокрема пагонами бамбуку. Нове дослідження свідчить про те, що щелепи доісторичного кенгуру за формою та функціями більш схожі на щелепи сучасних великих панд, аніж нинішніх кенгуру2.

Китай знайшов на Місяці невідоме «щось»

Китайський місяцехід Yutu-2 натрапив на гелеподібну субстанцію невідомого походження в маленькому кратері.

Yutu-2 зробив це відкриття на восьмий місячний день експедиції. Член команди місяцехода побачив, як щось дивно виблискувало на зображеннях, зроблених ровером. Відтак дослідники вирішили ретельніше роздивитися знахідку. Наразі відомо, що матеріал гелеподібний, а також має незвичний колір.

Це може бути скло, яке виникло внаслідок плавлення каміння або реголіту внаслідок падіння метеорита на поверхню Місяця.

Це перша подібна знахідка на Місяці.3

Статистика

Серед усіх технологій застосування штучного інтелекту найпопулярнішим у сфері роздрібних продажів є машинне навчання. Штучний інтелект – це термін, який охоплює найрізноманітніші автоматизовані технології. Машинне навчання стосується процесу побудови системи, де користувач може подавати їй нову інформацію, а вона – обробляти цю інформацію на основі попередніх даних.

Хочете зрозуміти, що таке машинне навчання? Галузь IT викликає у вас щирий захват і бажання працювати над проектами майбутнього? Ми підтримуємо такі пориви й спеціально створили проект про машинне навчання разом із компанією Abto Software.

Читайте про перспективи й принципи роботи технології машинного навчання у матеріалі «Ти машина і я машина».

ТЕКСТ: Куншт
Наука як мистецтво
Якби машини хотіли створювати мистецтво, чи розуміли б його люди?

Припустімо, що поява свідомості у штучного інтелекту можлива; тоді ці творіння відчуватимуть бажання створювати мистецтво. Але чи зможемо ми розуміти його?

Суспільство
Судний день

Як страх смерті впливає на наш політичний вибір?

Три, чотири, п’ять – вчений йде шукать: інтерв’ю з Юрієм Гогоці

Юрій Гогоці – один із найцитованіших вчених українського походження. Куншт поговорив із ним про пошук натхнення, фінансування і контактів у науковому світі.

Як мед, так і ложкою

Мільйони років бджоли роблять мед. Тисячі років його вживають люди. Що науці відомо про цей продукт тепер?

Поллі і Ґаладріель

Перша історія із серії #БізарроНаука – про двох неймовірних біологинь, одна з яких – собака.

Без рубрики
Віртуальний тур «Як це бути Другом Куншт»

Які переваги підтримки науково-популярного медіа Куншт? Погляньте на власні очі!