Блог — 05.08.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест понеділка: віддати тіло науці й пошкодувати про це

У нашій галактиці знайшли нову зорю, яка утворилася дуже давно. Крім того, у США запропонували новий законопроект, який допоможе уникнути нової Cambridge Analytica.

🧾 Що планує зробити США, щоб уникнути нової Cambridge Analytica

Сенаторка від демократів Даян Фейнштейн запропонувала законопроект Voter Privacy Act, який є фактично першим проектом, що може запобігти новому скандалу на кшталт Cambridge Analityca, коли було зібрано інформації про 87 мільйонів осіб, часто без дозволу, і використано з метою повпливати на поведінку виборців.

Новий законопроект дозволить громадянам переглядати особисту інформацію, яку збиратимуть політичні організації. Крім того, він зобов’язуватиме організації повідомляти користувачів про використання інформації, а також заборонятиме продаж і передачу даних виборців. Люди зможуть вимагати вилучення своїх даних у організацій під час виборчої кампанії і забороняти таким компаніям, як Google i Facebook відбирати у політичних організацій їхні дані, щоб на них не таргетувалася політична реклама.

Створений законопроект допоможе захистити громадян під час виборчої кампанії у 2020 році1.

🤷🏾‍♀️ Тіло жінки віддали для досліджень в ім’я науки, але його використали не так, як очікувалося

Після смерті тіло 74-річної Доріс її син вирішив віддати мозок матері для дослідження у Центр біологічних ресурсів в Аризоні. Жінка мала деменцію, тому її мозок міг би допомогти у дослідженні порушень когнітивних функцій внаслідок дегенерації структур мозку. Однак, як виявилося згодом, її тіло використала армія США для випробування вибухівки. У бланку про донорство тіла син покійної зазначив, що не дозволяє використовувати тіло з цією метою.

У 2016 році медіа-ресурс Reuters провів розслідування про «маловідому і практично неврегульовану галузь» США – торгівлю тілами. Виявилося, якщо донація тіла здійснюється через приватну компанію, а не університет чи медичну школу, то існує великий ризик, що пожертва потрапить до корумпованого бізнесу, який ігнорує інформовану згоду та використовує тіла неналежним чином.

Син покійної Доріс разом із ще тридцяти трьома постраждалими подали до суду на Центр біологічних ресурсів2.

⭐️ Астрономи знайшли нову зірку в нашій галактиці

На відстані 35 000 світлових років від нас знайшли нову зірку – червоного гіганта SMSS J160540.18–144323.1 w. Як виявилося, у зірці міститься чи не найменший рівень заліза порівняно з усіма проаналізованими раніше зірками в галактиці.

Це свідчить про те, що вона належить до давніх зірок, які утворилися кілька сотень мільйонів років опісля Великого вибуху. Швидше за все вона належить до зірок із популяції ІІ (старі зорі із дуже низьким вмістом металу).

Саме за вмістом можна визначити, наскільки старою є зоря, адже на ранньому етапі розвитку Всесвіту металів не було. Перші зорі склададися з водню та гелію, були дуже масивними і гарячими й існували недовго. Їх відносять до популяції ІІІ. Таких зірок ми ніколи не бачили3.

📹 Ми маємо розуміти, хто володіє даними і що з ними робитимуть

Британська журналістка та дослідниця великих даних Тімандра Гаркнесс розповідає про комісію з конфіденційності у Окленді. Після того, як влада вирішила технології стеження, щоб місто стало безпечнішим, свідомі громадяни захотіли знати, яку інформацію про них збирають і для чого. Містяни провели велику кампанію й створили комітет, який встановлює правила користування технологіями, які можуть бути потенційно зашкодити. Читати більше.

Спільнота тих, хто любить і хоче говорити про науку, росте! Приєднуйся і ти – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт