Блог — 20.09.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест п’ятниці: від квантового комп’ютера до цифри 3

У світі з’явиться новий найпотужніший комп’ютер. Вчені досліджують вплив способу народження на мікробіом дитини. Математики по-новому вчаться зображати трійку.

Зебри бувають не лише смугастими, а й в крапочку. Це рідкісний вид, який сфотографували у Національному парку Кенії Масаї-Мара. Однакових малюнків на тілі зебр майже не буває, це наче відбитки пальців у людей.

Незабаром почне працювати найпотужніший у світі комп’ютер

Компанія IBM анонсувала запуск нового квантового комп’ютера. У ньому буде 53 кубіти – найменші частинки у квантовому комп’ютері, які відповідають за зберігання інформації.

Це не найбільша кількість кубітів у квантових комп’ютерах. Компанія Google має пристрій, у системі якого 72 кубіти, проте він не доступний для користування для «зовнішніх» користувачів.

Натомість IBM оголисили, що доступ до комп’ютера буде здійснюватися за допомогою їхнього хмарного сервісу.

Компанія з 2016 року займається промоцією та виробництвом квантових машин. Крім того, збирається відкрити новий центр для досліджень у Нью-Йорку1.

Математики навчилися писати цифру 3 по-новому

Математики довгий час не могли зобразити трійку як суму кубів трьох чисел трьома способами, і це неабияк їх непокоїло. Два варіанти з’ясувати було нескладно: 13 + 13 + 13 і 43 + 43 + (-5)3. А от над третім вчені думали роками. Ендрю Букер з Брістольського університету та Ендрю Сазерленд з Массачусетського технологічного інституту знайшли справді велике рішення цієї математичної проблеми

5699368212219623807203 + (-569936821113563493509)3 + (-472715493453327032)3 = 3

Тож тепер існує три способи, як зобразити трійку трьома числами у третьому ступені. Ура!2.

Вплив кесаревого розтину на мікробіом дитини

Діти, що народилися за допомогою кесаревого розтину мають інші бактерії ніж ті, що народилися природним шляхом. Про це йдеться у новому досліджені міжнародної групи вчених. Вони вивчали мікробіоми (сукупність бактерій в організмі) 314 немовлят, що народилися природним шляхом і мікробіоми 282 дітей, котрі з’явилися на світ за допомогою кесаревого розтину.

Виявилося, що спосіб народження дитини є ключовим у формуванні її мікробіому, а не спосіб вигодовування чи приймання антибіотиків. У дітей, що народилися природним шляхом домінують бактерії Bifidobacterium і Bacteroidetes, а також кишкова паличка Escherichia coli. Вони складають 68.3% усього мікробіома. В той самий час, у немовлят, що народилися за допомогою кесаревого розтину бактерії загалом менше, а серед наявних присутні ті, що можуть бути причиною розвитку внутрішньолікарняних інфекцій.

Порівнявши мікрофлору 175 пар мама-дитина, виявилося, що у дітей, що народилися природним шляхом, бактерії переходять від матері до дитини у 74% випадків, а у тих, що народилися за допомогою кесаревого розтину, лише у 12%3.

Статистика

Стільки СО2 викидали в атмосферу країни за останні 120 років. В топ-10 найбільших забруднювальників повітря ‒ Китай, США, Європейський союз, Індія, Росія, Японія, Іран, Саудівська Аравія, Південна Корея та Канада.

ТЕКСТ: Куншт