Блог — 26.07.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест п’ятниці: від трубки під шкірою до білих карликів

Для майбутнього детектора гравітаційних хвиль знайшли ідеальний об’єкт. З’явився пристрій-імплант для профілактики ВІЛ. Компанія Samsung анонсувала, що скоро продаватиме смартфон Galaxy Fold.

💊 Маленький імплант може вберігати людину від зараження ВІЛ протягом року

Пристрій розробила компанія Merck. Він має вигляд пластикової трубки довжиною як пачка сірників. Пристрій, вживлений під шкіру, буде повільно вивільняти антивірусні ліки.

Як стверджує Центр з контролю та профілактики захворювань, антивірусна терапія потрібна, навіть якщо ви не заражені, проте маєте високі ризики заразитися.

Дослідження з імплантом провели на 12 чоловіках. Воно тривало 3 місяці. Наразі це експериментальний етап, тож компанія представила лише прототип імпланта.

Однак варто пам’ятати, що профілактичні засоби не вбережуть від інших хвороб, які передаються статевим шляхом. Нещодавнє дослідження в Австралії, у якому брало участь 4 375 геїв та бісексуальних чоловіків, має саме такі висновки1.

Що ми знаємо про ВІЛ? Як його лікують, чи завжди ВІЛ один і той самий? Чи існує вакцина і чи були випадки, коли люди одужали? Читайте у нашій статті «Це в крові».

💲 Samsung Galaxy Fold може скоро з’явитися в продажу

Компанія Samsung заявила, що вдосконалення нову інноваційну модель, і смартфон скоро можна буде придбати. Знадобилося чотири місяці, щоб покращити захист найкрихкішої частини моделі – гнучкого екрана.

Galaxy Fold нарешті не матимуть проблем зі складаним екраном, який зіпсувався у більшості оглядачів, які отримали його для тесту. Більшість людей, які користувалися цим телефоном, сприймали захисний шар екрана як просту захисну плівку і, знімаючи її, вони пошкоджували екран. Це ставалося тому, що під екран потрапляв бруд та маленькі часточки сміття, і дисплей пошкоджувався зсередини. Відтепер на телефоні з’явилася додаткова маленька деталь  під шарніром, який допомагає складати екран, і так пил не зможе потрапляти в небезпечні для «життя» смартфона місця2.

🏅 Медалі для Олімпіади в Токіо зробили зі старих ґаджетів

Переможці літніх Олімпійських ігор у Токіо в 2020 році отримають медалі, виготовлені з ноутбуків і смартфонів.

Усі три варіанти – золота, срібло та бронза – мають діаметр 85 мм. Кожна золота медаль має понад 6 г золота, срібні медалі виготовляються повністю з чистого срібла, а бронзові – зі сплаву червоної латуні (95% міді та 5% цинку).

Старі прилади для виготовлення медалей дарували самі японці. У 2017 році влада закликала людей подарувати непотрібні прилади, щоб їх можна було використати ще раз.

Коли представники оргкомітету Олімпіади вперше демонстрували медалі, вони заявили, що їхнє створення «було би неможливим без щедрості населення Японії».

Японці готуються до проведення Олімпійських ігор надзвичайно активно, і наразі у них немає запізнень із графіком. Змагання відбуватимуться з 24 липня до 9 серпня 2020 року3.

⭐️ Астрономи знайшли ідеальний об’єкт для майбутнього детектора гравітаційних хвиль

Дослідники під керівництвом аспіранта Кевіна Бердже з Каліфорнійського технологічного інституту відкрили бінарну систему білих карликів ZTF J1539 + 5027. Одна з зірок наразі трохи більша за Землю, але її вага складає приблизно 60% маси Сонця. Інша трохи більша у діаметрі, але важить всього третину від ваги своєї супутниці. Також карлики обертаються один навколо одного кожні 6,91 хвилин у дуже щільному просторі, меншому за Сатурн. Ба більше, кожного дня вони наближаються один до одного на 10 см через гравітаційні хвилі.

Науковці вважають, що ця система буде ідеальною ціллю для майбутнього детектора гравітаційних хвиль LISA (Laser Interferometer Space Antenna, або Космічна антена лазерного інтерферометра), який планують запустити в 2034 році. Проте на відміну від LIGO, який виявив гравітаційні хвилі від зіткнення чорних дір, LISA буде розташована у космосі та прийматиме навіть слабкі гравітаційні хвилі від зіткнення білих карликів4.

Чому гравітаційні хвилі такі важливі і для чого науковці запускають ще й LISA дізнайтеся від дослідника Карстена Данцманна, який вивчає гравітаційні хвилі понад 28 років. Дивитися!

Куншт – це незалежне медіа про науку. Ми розповідаємо про найважливіші події та явища, які змінюють життя людей. Підтримай нас у цьому – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт