Блог — 24.07.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест середи: від подкастів до водних процедур

Apple купуватиме права на найкращі подкасти. Вчені зрозуміли, що купатися перед сном корисно для сну. Житловий модуль космічного апарата Orion уже готовий.

🚀 Індія успішно запустила місію Chandrayaan-2 на Місяць

Запуск мав відбутися минулого тижня, але його відклали через витік гелію в двигуні ракети.

Місія має три складові: орбітальний та посадковий апарати, а також ровер. Ровер працюватиме всього 14 днів. Він буде робити фото поверхні та збирати дані на відстані півкілометра від посадкового апарата, який шукатиме воду та мінерали, а також вимірюватиме «місяцетруси». Орбітальний апарат робитиме зображення поверхні Місяця1.

🚀 NASA завершило збір житлового модуля космічного апарата Orion

NASA завершило збір житлового модуля космічного апарата й почало готувати його до з’єднання зі службовим модулем, який виготовили в ESA (Європейське космічне агентство). Про це заявив віце-президент США Майк Пенс на заході на честь 50-річчя посадки корабля «Аполлон-11».

Orion створено для програми «Артеміда», у межах якої США мають намір висадити першу астронавтку на поверхню Місяця у 2024 році. Та спершу Orion протестують у безпілотній місії «Артеміда-1», під час якої він вийде на навколомісячну орбіту, а потім повернеться на Землю.

За створення службового модуля відповідає ESA. Його зібрали і доставили в США наприкінці 2018 року. За створення житлового модуля відповідало NASA. Тепер агентство буде готувати обидва модуля до з’єднання. Крім того, на Orion встановлять тепловий щит.

У вересні зібраний космічний апарат відправлять в центр NASA в Брук-Парку (Огайо), де його будуть випробовувати у вакуумній камері. Після цього Orion повернуть у космічний центр імені Кеннеді (Флорида), де фахівці проведуть останні перевірки, заправлять корабель паливом і підготують до встановлення на ракету SLS.

Утім, NASA не встигає підготувати SLS до першого польоту в червні 2020 року, тому агентство розглядає можливість запуску на приватних ракетах, адже не хоче в черговий раз переносити дату першого запуску Orion2.

🛀🏻 Купатися перед сном – корисно

Учені з Техаського університету дізналися, що душ або ванна перед сном пришвидшує процес засинання і поліпшує сон. «Пасивне водне нагрівання тіла» (простіше – купання) найефективніше практикувати за 1-2 години до сну за температури приблизно 40 градусів.

Дослідники не проводили власних експериментів, а натомість глибоко проаналізували 5 322 вже наявних досліджень. Вони виокремили потрібну інформацію з публікацій і визначили вплив купання на низку умов сну: затримка початку сну; час, необхідний для повного засинання; загальний час і ефективність сну; суб’єктивна якість сну.

Як сон, так і температура тіла регулюються циркадними ритмами (коливаннями інтенсивності біологічних процесів), за які відповідає гіпоталамус мозку. Температура тіла бере участь у регуляції циклу сну: зранку і ввечері вона на кілька градусів вища, ніж під час сну. Приблизно за годину до того, як людина зазвичай лягає в ліжко, температура трішки знижується. Перед підйомом вона починає підвищуватися, слугуючи певним «будильником» для організму.

Теплі ванни та душ стимулюють терморегуляторну систему організму, допомагаючи збільшити кровообіг. Це допомагає тілу виділити тепло й охолодитися. Тож купання допомагає природному циркадному процесу3.

📻 Apple планує купувати права на подкасти

Компанія планує фінансувати подкасти, які будуть надавати їм ексклюзивні права. Так Apple планує вкладати кошти в індустрію, щоб залишити своїх конкурентів Spotify i Stitcher позаду.

Як стверджують анонімні джерела (з огляду на передчасні висновки вони попросили залишитися не названими) Apple звернулася до медіакомпаній для обговорення купівлі ексклюзивних прав на подкасти.

Apple поки не має чіткої стратегії, але планує укладати угоди, яких ще не було раніше.

На сьогодні частка залучення аудиторії в Apple Podcast становить від 50% до 70% для більшості подкастів, за словами керівників галузі4.

Куншт теж створює подкасти, які можна слухати на Apple Podcast. Слухайте науково-популярні подкасти і буде вам наука!

Куншт – це незалежне медіа про науку. Ми розповідаємо про найважливіші події та явища, які змінюють життя людей. Підтримай нас у цьому – ставай другом Куншт!

ТЕКСТ: Куншт