Блог — 11.09.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Ілюстрації: Куншт
    Дайджест середи: від індійської місії на Місяць до змін у біологічному віці людини

Індійське космічне агентство знайшло на поверхні Місяця посадковий модуль, із яким втратило зв’язок. У Каліфорнійському університеті граються з віком людини.

Битва сенсів: поговоримо про ґендер?

Стать, ґендерна ідентифікація, сексуальна орієнтація… питання ґендеру і статі породжує багато потенційних тем для розмови.

Філософиня, головна редакторка інформаційного ресурсу «Ґендер у деталях» Тамара Злобіна та біологиня Вікторія Кравченко обговорюватимуть актуальні проблеми ґендеру вже 25 вересня на «Битві сенсів».

Детальна інформація за посиланням.

У південній частині Марокко одомашнені кози харчуються на верхівках арганових дерев. Вони випльовують насіння плодів, і цим сприяють розмноженню рослин.

Фейсбук може знати коли у вас був секс

Згідно зі звітом Privacy International (британської організації, яка захищає та сприяє забезпеченню права на конфіденційність у всьому світі), принаймні два телефонні застосунки, що допомагають відстежувати менструальний цикл, ділилися інтимними деталями сексуального здоров’я користувачів з Facebook та іншими компаніями. Зазвичай користувачі таких застосунків зазначають у них методи контрацепції, які використовують, дні, коли мали секс, та низку інших інтимних подробиць статевого здоров’я.

Застосунки Mayа та MIA Fem ділилися цією інформацією через Facebook Software Development Kit – програмне забезпечення, яке дозволяє розробникам створювати застосунки для конкретних операційних систем, відстежувати аналітику та монетизувати роботу застосунків через рекламну мережу Facebook. Maya та MIA Fem починали «зливати» інформацію, щойно користувач встановлював застосунок, навіть ще до того, як погоджувався з політикою конфіденційності1.

Біологічний вік можна змінювати

Епігенетичний годинник, який вимірює біологічний вік людини, можна змінити, показало дослідження Каліфорнійського університету. Протягом року дев’ять здорових добровольців вживали три поширені препарати – гормон росту та два види ліків від діабету. Це зменшило їхній біологічний вік на 2,5 роки, якщо вірити аналізу генома. Імунна система учасників також виявила ознаки омолодження.

Дані досліджень на тваринах та деяких людях показують, що гормон росту стимулює регенерацію вилочкової залози. Але він також може сприяти розвитку діабету, тому піддослідним давали антидіабетичні препарати.

Результати були несподіванкою навіть для самих дослідників. Але вчені застерігають, що це лише попередні результати, оскільки в експерименті брали участь надто мало людей2.

Посадковий модуль місії Chandrayaan-2 знайшли

Індія знайшла свій посадковий модуль Vikram на поверхні Місяця після того, як відбулося зіткнення.

Наразі індійське космічне агентство намагається відновити контакт із апаратом. Знайти його вдалося за допомогою орбітальника.

Посадковий модуль почав посадку на місяць 1 вересня, проте перед посадкою зв’язок із ним було втрачено. Це може означати, що він розбився, проте, яка його доля, — працюватиме він чи ні, — поки невідомо.

Однак це не кінець. Орбітальник у межах місії The Chandrayaan-2 протягом року, попри те, що посадковий модуль може не запрацювати, буде проводити низку досліджень на висоті майже 100 кілометрів від поверхні Місяця3.

Статистика

Австралія, Барбадос, Йорданія та Канада – країни з найчистішим повітрям у світі, за індексом Єльського та Колумбійського університетів. Він враховує низку показників, як-от кількість твердого палива на душу населення і постійну наявність пилу в повітрі4.

ТЕКСТ: Куншт