Блог — 25.09.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест середи: Кліматичний саміт ООН, моржі й котики

Підсумки Кліматичного саміту ООН. Морж проти шлюпки російських дослідників. Стосунки котів та людей.

Цей атлас показує, якою частиною тіла ми «відчуваємо» ту чи ту емоцію. Жовтий колір відображає зони «посиленого тілесного відчуття».

Новини з Кліматичного саміту ООН

У Нью-Йорку в понеділок розпочався Кліматичний саміт ООН. Попри протести на вулицях, не всі лідери країн зрозуміли, що громадськість вимагає рішучих дій у боротьбі зі зміною клімату. Наприклад, Китай не дав жодної обіцянки щодо будь-яких запобіжних заходів. Так само бездіяльними лишилися на саміті США. Низка країн зробили незначні заяви.
    Натомість сильним акцентом на проблемі стала промова 16-річної активістки зі Швеції Ґрети Тунберґ. Дівчина жорстко розкритикувала світових лідерів за такий підхід до зміни клімату.
    «Погляди всіх майбутніх поколінь спрямовані на вас, — говорить Ґрета тремтячим голосом. — Якщо ви оберете зрадити нас, ми ніколи цього не пробачимо».

Проте були й кілька конкретних заяв щодо можливих заходів у боротьбі зі зміною клімату. Генеральний секретар ООН Антоніо Ґутьєррес повідомив, що 77 країн оголосили про свої спроби досягти майже нульового рівня викидів до 2050 року1.

Морж проти російських вчених

Самка моржа потопила шлюпку дослідників Російського географічного товариства під час їхньої висадки на Землю Франца-Йосифа – архіпелаг у Північному Льодовитому океані.

Прес-служба військово-морських сил Російської Федерації, які співпрацювали разом з вченими, повідомляє про те, що серйозних неприємностей вдалося уникнути завдяки злагодженим діям екіпажу. Морж при цьому також не постраждав.

Вчені повідомляють, що вони використовували дрон щоб спостерігати за поведінкою моржів. Можливо саме це спровокувало агресію самки моржа, що захищала своє дитинча2.

Стосунки співзалежності з котами

Коти відчувають такий самий зв’язок із людиною, як собаки чи немовлята, визначили дослідники в Університеті Орегону. І діти, і собаки демонструють однакові основні стилі прив’язаності, хоча вони й виявляються по-різному у різних видів. Для котів найбільша відмінність у тому, що вони не завжди можуть вважати свого господаря джерелом безпеки й захисту.

Дослідники виявили, що приблизно 65% котів і кошенят відчувають сильну прив’язаність до господаря. Коли люди поруч, вони не виявляють ознак стресу і задоволені спільним життям. Інші 35% котів теж мають відчуття прихильності, проте воно іншого типу. Поруч з людиною вони часом нервуються і вимагають уваги3.

Статистика

Стримінгові сервіси змінюють технології й наші уявлення про кінематограф. Щороку Netflix здобуває більше нагород Emmy і навіть влаштовує змагання з конкурентом. Минулого року Netflix переміг HBO за кількістю номінацій – 112 проти 108. Цього року HBO зібрав 137 номінацій, а Netflix – 117.

ТЕКСТ: Куншт