Блог — 08.10.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест вівторка: екзоскелет, пташки й шторм

В Атлантичному океані бушує ураган. Паралізований чоловік зміг знову зробити кроки за допомогою екзоскелета. Пташкам вживили несправжні спогади.

На Чорнобильській АЕС туристам відкриють диспетчерську четвертого реактору, де відбулася ядерна аварія. Тим, хто потрапить у цю зону, будуть видавати білі захисні костюми, шоломи та маски. Після виїзду відвідувачам зроблять два рентгенологічні тести.

Екзоскелет допоміг паралізованій людині знову ходити

Тібо з Ліона, який серйозно травмувався внаслідок падіння з 12-метрової висоти чотири роки тому, зміг пройтися за допомогою екзоскелета. Керувати пристроєм потрібно за допомогою мозку – у голову пацієнта попередньо вжили два імплантати. У цих сенсорах міститься по 64 електроди. Програмне забезпечення зчитує хвилі від мозку й перетворює їх на інструкції для руху скелета.

Розробка такого екзоскелета належить Університету Ґренобля.

Тібо довелося попередньо проходити тривалу підготовку, яка полягала у контролюванні віртуального героя для тренування відповідних сигналів руху. Під час самого експерименту чоловікові вдалося не лише зрушити з місця й зупинитися за бажанням, а також користуватися руками1.

Перший потужний ураган на сході Атлантики

Шторм «Лоренцо» ще минулого тижня став ураганом і досяг п’ятої категорії. Вітер тримався на позначці 257 кілометрів на годину.

Ураган бушує в Атлантичному океані, на південному заході від Азорських островів, які належать Португалії. На дев’яти основних островах проживають приблизно 250 000 людей.

Раніше на сході Атлантики ніколи не фіксували таких сильних ураганів. Зараз Лоренцо став трішки слабшим, але він залишається унікальним ураганом за іншими параметрами. Наприклад, він дуже «широкий» – вітри охоплюють простягаються на 800 кілометрів2.

Фальшиві спогади пташок

Вчені змогли навчити птахів співати пісень, які вони до цього ніколи не чули, за допомогою активації специфічних нейронів у їхньому мозку. Іншими словами, вони вживили пернатим вигадані спогади. Для цього група вчених з Техасу використовувала процес оптогенетики – методу дослідження роботи нервових клітин, під час якого в клітини вживлюють спеціальні гени, що реагують на світло. Спрямовуючи світло на певні нейронні шляхи, вчені сформували довгі та короткі компоненти у піснях пташок. Чергуючи короткі та довгі тривалості впливу світла, команда навчила пташок донині не знаним пісням3.

Статистика

Facebook залишається найпопулярнішою соцмережею у світі. Ним користуються два мільярди людей на місяць. Проте її вплив значно більший, ніж цей додаток. Компанії належать WhatsApp, Instagram і Messenger, які входять у п’ятірку перших.

ТЕКСТ: Куншт