Блог — 29.10.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест вівторка: ШІ, льодовики, малюнки на стінах

У лікарнях США живе упереджений штучний інтелект. Археологи знайшли цікаві артефакти з доколумбової Америки. Вчені знайшли новий спосіб зберегти льодовики.

Австралійські метеорологи зафіксували рідкісні гравітаційні хвилі, але не ті, що із теорії відносності. Це явище, яке зазвичай відбувається в рідинах, а часом – в газах, як-от атмосфера. Їх спричиняють перешкоди для потоку повітря, (наприклад, гірські хребти), а також зіткнення повітряних мас різної температури.

Вберегти льодовики

Організація Ice911 знайшла спосіб вберегти льодовики від танення. Вчені та активісти запропонували покривати частини Арктики мільйонами порожнистих скляних мікросфер. Вони утворять захисний шар, який відображає сонячне світло та захищає лід, що тане.

Крихітні сфери схожі на піщинки. Їх виготовляють із діоксиду кремнію – сполуки з кремнію та кисню, – оскільки цей матеріал поширений у природі й нешкідливий для людей і тварин. У певному сенсі ці сфери досить схожі на сніг, і вони «прилипають» до льоду й води.

Тести Ice911, дозволяють припустити, що використання такої технології може допомогти знизити температуру в північній Арктиці на 1,5 градуса.

«Ми надзвичайно креативний вид, і нам потрібно сповільнити годинник зміни клімату», – вважає Леслі Філд, засновниця Ice9111.

Нові знахідки часів доколумбової Америки

У Мехіко археологи з Національного інституту антропології та історії Мексики знайшли 11 малюнків та барельєфів часів доколумбової Америки. Знахідки віднайшли у тунелі завдовжки 8,4 метрів, що був частиною дамби, яку звели ацтеки. Згодом, у XVII столітті, конструкція стала частиною дренажної системи, яку побудували іспанці.

Вчені вважають, що малюнки на стінах та стелі тунелю зробили місцеві жителі, що займалися його будівництвом. Серед знахідок є барельєф храму ацтекського бога дощу Тлалока, зображення голови хижого птаха та щита. На думку координатора проєкту Рауля Ґарсії малюнки та барельєфи були зроблені ще до завоювання Америки іспанцями. Можливо, що їх зробили мешканці сіл Екатепек та Чіконаутла, що існували за часів ацтеків. Це припущення ґрунтується на інформації про те, що жителі цих сіл працювали над зведенням дамби2.

Упереджений штучний інтелект

Група науковців із Берклі опублікували результати дослідження в журналі Science, у якому йдеться про ще один упереджений штучний інтелект. Цього разу йдеться про алгоритм, яким користуються багато служб здоров’я у США. Він створений, щоб визначити, чи потрібна пацієнтові додаткова медична допомога.

З’ясувалося, що цей алгоритм надавав перевагу пацієнтам із білою шкірою. Він піднімав білошкірих людей вгору в списку на лікування складних проблем зі здоров’ям, як-от лікування нирок чи діабету.Вчені опрацювали майже 50 000 записів із великої лікарні, назву якої не розголошують. Алгоритм давав білим вищі показники ризику, а отже, шлях до швидшої допомоги. Комп’ютер «зрізав» кількість темношкірих пацієнтів у списках майже на 50%3.

Статистика

Якщо ви плануєте відкрити стартап, їдьте до однієї з цих країн. В них відкрити бізнес найлегше. Світовий банк опублікував рейтинг Doing Business 2020, оцінивши умови 190 країн для відкриття і ведення бізнесу. Україна, до речі, на 64 місці з рейтингом 70,24.

ТЕКСТ: Куншт