Блог — 01.10.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Дайджест вівторка: зореліт, миші в космосі, життя у вакуумі

SpaceX презентували новий зореліт. Мишей звозили в космос, щоб перевірити, як зміниться їхня фертильність. Журналістка протягом 6 тижнів обмежувала доступ до найпопулярніших ресурсів.

Це кістка раніше не відомого людського виду, який знайшли у печері Каллао на острові Лусон у Філіппінах. Відкриття доводить, що еволюція людини значно складніша, ніж раніше думали вчені і посилюють значення Південно-Східної Азії в історії людського виду.

Фертильність мишей після космічних подорожей

Миші, що перебували впродовж місяця на Міжнародній космічній станції (МКС), не зазнали змін репродуктивної функції та успішно дали потомство на Землі. Про це йдеться у звіті експерименту японських вчених. За їхніми даними, у сперматозоїдах мишей, що повернулися з МКС, працюють ті самі гени, що й у мишей, які ніколи не покидали Землю. До того ж, вчені не виявили відхилень у розвитку та рості двох наступних поколінь мишей.

Космічні польоти пов’язані з низкою ризиків, зокрема зі стресом, перебуванням у невагомості та радіації, що негативно впливають на фертильність та стан ДНК сперматозоїдів. Експеримент показав, що передміхурова залоза та сім’яні пухирці зменшилися у мишей, що були на МКС та у тих, хто перебував у штучно створених умовах мікрогравітації на Землі, порівняно з контрольною групою, яка не зазнала жодного впливу. Попри зміни у розмірі органів статевої системи, будова, функціонування та експресія генів у всіх трьох груп була однаковою1.

Новий зореліт від SpaceX

Ілон Маск показав новий зореліт Starship Mark 1 – еволюцію першого літального апарату Starhopper. Starship Mark 1 має 37 двигунів Raptor, а його висота становить майже 50 метрів, маса з повним завантаженням палива – 1400 тонн.

Основна мета зорельота – доставити 100 людей у космос на велику відстань. Згодом, за задумом Маска, цей апарат будуть використовувати для колонізації Марса. Перші тестові польоти відбудуться вже за кілька місяців. Спершу він полетить суборбітальною траєкторією, протягом шести місяців його запустять на орбіту, а потім спробують досягти Місяця й Марса2.

Життя без соцмереж та Google

Журналістка Кашмір Гілл із видання Gizmodo наважилася на 6-тижневий експеримент, відмовляючись по черзі від послуг найбільших технологічних компаній.

Це виявилося складним завданням. Відмова від популярних ресурсів впливала як на робочі, так і на особисті стосунки. Крім того, з’ясувалося, що життя пересічного інтернет-користувача майже завжди зав’язано на певних цифрових звичках, і їх доведеться кардинально змінювати, якщо ви теж захочете відмовитися від техгігантів.

Наші колеги з MediaLab зібрали найголовніше у своєму матеріалі, проте ми також пропонуємо вам ознайомитися з проектом в оригіналі3.

Статистика

З 2017 по 2018 рік купівля VR-гарнітури зросла на 25% і досягла 4,65 мільйона одиниць. У 2019 році, за прогнозами, вона збільшиться ще на 29%. Віртуальна реальність досі популярніша, ніж доповнена, хоча інтерес до останньої постійно зростає.На графіку – найбільші компанії-виробники VR-приладів та їхня частка на ринку.

Про віртуальність та реальність поговоримо на події Future is… VR, яку ми організовуємо разом із SoftServe. Фізик, нейрофізіолог та філософ з’ясують, чи живемо ми в симуляції.

ТЕКСТ: Куншт