fbpx

Микола Пимоненко «Жниця».

00:00

Картину «Жниця» створив Микола Пимоненко у 1889 році. Тут усе дихає сонцем та радістю, а дівчина радо посміхається, тримаючи у руках сніп пшениці.  Люди займалися генною інженерією тисячі років. Звичайно, дівчина з картини Пимоненка нічого не знала про лабораторні досліди та гени. Проте вона, як і її предки, вибирала для посадки на наступний рік найкращі, на її думку, зерна, відсіюючи таким чином потенційно “поганий” матеріал. Цей процес називається селекцією. Як люди дійшли до ГМО та що таке метод CRISPR? Відповідає біолог Алла Ємець.

«Наука як мистецтво» – спільний проект науково-популярного журналу “Куншт”, NAMU та Громадського радіо.

ТЕКСТ: Алла Ємець
Суспільство
Люди бідкаються, інфляція розводить руками

Розбираємося, що таке інфляція і чому гроші не малюють.

Точка росту

Ще ніколи не було так цікаво спостерігати за квасолею. 25 днів у трьох хвилинах – таймлапс росту червоної квасолі.

Обличчя депресії

Проект Grey Matters, в якому британська художниця Емма Аллен та нейробіологиня Дейзі Томпсон-Лейк з Лондонського університету королеви Марії створили портрет депресії, поєднуючи мистецтво та нейробіологію.

Ілюзія обману

Чому люди вірять у нереальні речі, як із цим пов’язані пошкодження мозку й що таке маркери сумніву. Чому сильні емоції заважають критичному мисленню, і чому нам так легко можна нав’язати чужі для нас переконання?

Г’юстон, у нас Скотт Келлі!

Куншт поговорив зі Скоттом Келлі про підготовку до року в космосі та про результати «Близнюкового експерименту».

Фізика
Язик до фізики доведе

Батько космології: уривок із книжки Волтера Айзексона «Ейнштейн: життя і всесвіт генія».