fbpx

Ми теж не любимо поп-ап. Але нам потрібна твоя підтримка!

Не відібрало мову – Начитала Ярослава Кравченко

00:00
Подкасти
Жіноча справа: Жінки в NASA

Як жінки написали перший комп’ютерний код, як Марґарет Гамільтон врятувала команду «Аполон-11» на Місяці та скільки жінок в NASA сьогодні.

Жіноча справа: Історія Елізабет Майтнер

Ліза Майтнер – фізикиня, яка ніколи не втрачала людяність. Вона – одна з тих, хто відкрив ядерний синтез, але відмовився від участі в Мангеттенському проекті.

Жіноча справа: Історія Розалінд Франклін

Розалінд зробила перше зображення ДНК, що допомогло Ватсону та Кріку відкрити її спіральну структуру. Подкаст про науковий доробок Франклін і те, як науковиця долала перешкоди на своєму шляху.

Жіноча справа: Історія Марії Склодовської-Кюрі

Вона – перша жінка, яка отримала Нобелівську премію. Марія Кюрі назвала один із відкритих елементів на честь своєї батьківщини. Та цьому передувало багато подій.

Про дослідження Місяця

Коли Владислав Галімський писав картину «В місячну ніч» до підкорення космосу навряд підходили серйозно, але про Місяць уже щось знали. А що було потім? Розповідає співробітник НАСА Дорж Бату.

Про природу емоцій

Микола Пимоненко ,«Жертва фанатизму»,1899 рік. В основі - реальна історія. Агресія натовпу, відчай батьків, страх – звідки беруться такі сильні емоції? Коментує біолог Олександр Скороход.

Подкаст
Що таке селекція і чому не варто боятися ГМО

Микола Пимоненко, «Жниця»,1889 рік: дівчина радо посміхається, тримаючи у руках сніп пшениці. Люди займалися генною інженерією тисячі років. Але ми дійшли до ГМО та методу CRISPR? Відповідає біолог Алла Ємець.

Подкаст
Як і чому ми бачимо кольори

Гаврило Васько «Портрет Бориса Томари». Віктор Досенко пояснює як ми розрізняємо кольори та бачимо світло.

Подкаст
Про таїнство життя та стовбурові клітини

Ікона «Різдво Христове», 1729 рік. Таїнство народження і життя – ці секрети сьогодні відкриті. Ми напевне знаємо: все це виникло з однієї клітини. Як це можливо? Розповідає біологиня Ольга Маслова.

Про суть кохання

Всеволод Максимович написав картину «Поцілунок» у 1913 році, і майстерно відобразив пристрать, близкість, радість дотику... Які ж процеси відбуваються у мозку, коли ми закохуємося? Коментує біологиня Оксана Півень.

Про природу звуку

Картина «Козак Мамай» знайома ще зі шкільних підручників. Старовинний інструмент видає чудові звуки, але як так сталося, що ми можемо ними насолоджуватися? Що таке звук? Відповідає фізик Антон Сененко.

Подкаст
Чому ми бачимо небо блакитним

Володимир Орловський створив картину «Жнива» у 1882 році. Над полем нависли важкі хмари, крізь які ледь помітно блакитне небо. Хвилиночку, а чому ми бачимо небо блакитним? Пояснює астрофізикиня Дар'я Добричева.