Блог — 26.10.19
    ТЕКСТ: Куншт
    Космічний дайджест #5: нові місії NASA!

Неочікувано, але космічний дайджест за підтримки генерального партнера – UNIT.CityUNIT.City – перший інноваційний парк в Україні та один з найбільших у Європі. Місце, де створюється екосистема та інфраструктура для розвитку бізнесу в сфері високих технологій й креативних індустрій. виходить навіть у суботу!

У NASA повідомили про нові плани освоєння й дослідження космосу. Японське космічне агентство готується до місії на Місяць. Найсучасніший космічний телескоп завершили тестувати.

Хай буде з вами сміливість і віра Ілона Маска!

Висохлу річкову систему на Марсі, у долині Ніргал сфотографував європейський зонд Mars Express. Її довжина - приблизно 700 кілометрів, а сформувалася система приблизно чотири мільярди років тому.

Нові місії NASA

NASA готується розробляти нові місії і вивчає небесні тіла, на які варто звернути особливу увагу. Наприклад, агентство планує місію Europa Clipper, яку будуть запускати у 2020-х роках. Крім того, розглядають й інші об’єкти:

Церера. На цій карликовій планеті виявлена водяна пара і, можливо, вулкан. Її досліджували три роки, але досі є багато нез’ясованих питань. Серед них – чи може на Церері існувати життя.

Венера. Атмосферний тиск на цій планеті приблизно в 90 разів вище, ніж на Землі, а температура її поверхні – приблизно 460 градусів. Попри її близькість до Землі, через складні умови Венеру досі детально не вивчили. Наприклад, незрозуміло, чому вона так не пристосована до життя, хоча за розміром і складом дуже схожа на Землю.

Енцелад. Місію на Європу вже планують, тож варто подивитися і на Енцелад. Це ще один величезний крижаний супутник, цього разу – Сатурна. Під його замерзлою оболонкою є рідкий океан з органічними молекули, багатими на вуглець. Саме океан Енцеладу й хочуть дослідити вчені.

Нептун. Спеціалізованих місій на Нептун чи Уран досі не було. Проте вчені помітили, що у Всесвіті чимало планет, схожих на Нептун, тому його варто дослідити детальніше. В межах цієї місії мають дослідити не тільки Нептун, а й його супутник Тритон1.

Японці підкорюють Місяць

Японська компанія ispace під час виступу на Астронавтичному конгресі заявила, що планує здійснити свою першу місію на Місяць вже у 2021 році.  Засновник та виконавчий директор компанії Такеші Хакамада повідомив, що наразі вони займаються тестуванням першого місячного модуля серії Hakuto-R.

Перша місія має на меті продемонструвати, на що здатен модуль. Наступна місія планується на 2023 рік. У межах останньої ispace планує не лише посадити місячний модуль успішно, а й привезти на супутник додаткові ресурси та ровер. На розробку й втілення задуманого вони мають 95 мільйонів доларів. Місячний модуль полетить у космос на ракеті Falcon 92.

Найсучасніший космічний телескоп успішно пройшов тестування

NASA завершило випробування сонячного щита космічного телескопа Джеймса Вебба (James Webb Space Telescope). Цей телескоп є орбітальною інфрачервоною обсерваторією, що прийде на зміну космічному телескопу Hubble у березні 2021 року.

Телескоп Вебба є найпотужнішим та найсучаснішим телескопом, що коли-небудь був створений. Його основна перевага – надчутливість, досягнути якої вдалося завдяки використанню інфрачервоного світла. Але для досягнення надзвичайної чутливості, яка дозволить вивчати зокрема екзопланети, телескоп повинен мати стабільну низьку температуру. Для цього телескоп обладнаний складаним дзеркалом діаметром 6,5 метра (діаметр дзеркала «Габбла» – 2,4 метра) і щитом, що захищатиме телескоп від сонячних променів. Розмір останнього можна порівняти з площею тенісного корту. Щоб поміститися в ракеті-носії Ariane 5, масивна конструкція буде складена, наче оригамі. Коли ракета досягнення орбіти настане момент, коли телескоп розгортатиметься.

Нещодавнє успішне тестування екрану є важливим етапом на шляху до запуску телескопа. Наразі команда NASA займається перепакуванням сонцезахисного екрана, перш ніж проводити подальші випробування. Згодом телескоп пройде ще одне змодельоване розгортання на Землі3.

У пошуках води

NASA планує надіслати на Місяць новий космічний апарат, який займатиметься пошуком води на супутнику, вже у 2022 році.

Про це заявив директор агенції Джим Бріденштайн під час свого виступу на Астронавтичному конгресі.

Апарат має досліджувати південний полюс Місяця. Якщо там вдасться знайти воду – а точніше, лід – це буде великим досягненням, адже вода – це ресурс, який необхідний для підтримки життя. Апарат матиме назву VIPER, на Місяць його доставлять у межах комерційного проекту. Працюватиме апарат на супутнику близько 100 днів4.

Статистика

Сорок зі 148 проектів малих ракет-носіїв, найімовірніше, «мертві». Проте їхня кількість і далі зростає. На кожну «мертву» ракету з’являються дві нові. Державні установи, венчурні фонди та приватні інвестори вилили два мільярди доларів за останні роки на розробку ракет-носіїв, які відправляють у космос до 1000 кілограмів вантажу.

Дайджест виходить за підтримки генерального партнера UNIT.City та партнера IEEE.

ТЕКСТ: Куншт