Ми під'їдаємо крихти cookies за вами. Навіщо це нам?
ЧитатиДругий космічний дайджест цього тижня за підтримки генерального партнера – UNIT.CityUNIT.City – перший інноваційний парк в Україні та один з найбільших у Європі. Місце, де створюється екосистема та інфраструктура для розвитку бізнесу в сфері високих технологій й креативних індустрій.!
Про нові двигуни від Європейського космічного агентства, фургон для перевезення астронавтів на пусковий майданчик, польоти на Марс, а також про першого лауреата премії за внесок у космічну галузь. Космічний дайджест знайде, чим вас здивувати.
Європейське космічне агентство шукає фінансування для створення нових двигунів повторного використання «Прометей». Двигун «Прометей» (англ. Prometheus) – це двигун багаторазового використання, який працює на метані. Він був розроблений ЄКА для ракет-носіїв сімейства «Аріан», які агентство створює для виведення вантажу масою 10,3 т та 21,6 т (залежно від комплектації) на низьку навколоземну орбіту або геоперехідну орбіту. Вартість такого двигуна становить понад мільйон євро.
ЄКА збирається звернутися до 22 країн-учасників проектів агентства з проханням спонсорувати виготовлення від двох до восьми двигунів «Прометей». Наразі існує два готових двигуни. Вони були сконструйовані за кошти урядових грантів та Французького космічного агентства, виділених у 2016 році. У понеділок 21 жовтня на 70-му Міжнародному астронавтичному конгресі голова одного із відділів ЄКА Жером Бретау заявив, що ці два двигуни «Прометей» готують до пробних запусків наприкінці 2020 року. Ці та інші тестування двигунів необхідні для того, щоб продовжити фінансування розробки нових двигунів. Наразі ЄКА потребує 12,5 мільйонів євро для створення нових «Прометеїв»1.
Директор NASA Джим Бріденштайн хоче, щоб люди потрапили на Марс вже у 2030-х. Наразі агенція залучає партнерів для висадки на Місяць у 2024 році, проте наступним етапом однозначно є «людська нога на Марсі». Про це Джим розповів під час свого виступу на Міжнародному астронавтичному конгресі у Вашингтоні.
У своїй промові директор NASA вказав 2035 рік. Терміни подовжилися, зважаючи на його слова у квітні цього року. Тоді, на слуханні у Будинку комітету науки, космосу та технологій він припустив, що астронавти NASA ходитимуть по поверхні червоної планети вже у 2033-му. Крім того, ця мета є також метою для адміністрації президента США Дональда Трампа2.
Компанія Airstream презентувала нову модель «астровена» – автомобіля для перевезення астронавтів на пусковий майданчик на мисі Канаверал. Boeing везтиме на ньому учасників комерційного польоту на космічному кораблі Starliner. Називається цей фургон Astrovan II.
Автомобіль представлений у єдиному екземплярі. Протягом восьми місяців його монтували вручну. Всередині, окрім крісел та місця для пристроїв, що знадобляться астронавтам під час запуску, є також телевізори та камери, які транслюватимуть, що відбувається в салоні, поки машина прямує до злітного майданчика.
Попередню модель фургона, який займався доставкою астронавтів до космічних кораблів, був просто Astrovan. Його можна побачити на виставці в Космічному центрі ім. Джона Кеннеді3.
Власник компаній Amazon та Blue Origin отримав нагороду «За досягнення в індустрії» (Excellence in Industry) в межах Міжнародного астронавтичного конгресу. Її дають за високі досягнення в космічній галузі, лідерські якості в розробці та втіленні комерційних та державних космічних місій та за рольову модель співпраці в міжнародній космічній галузі загалом.
Безос отримав премію за Blue Origin, яка зробила значний внесок для присутності людей у космосі. У своїй промові Безос наголосив, що для дослідження космосу нам потрібна максимальна портативність, щоб приземлятися, заправлятися та летіти далі. «Ми не летимо на Місяць, щоб відвідати його. Ми летимо на Місяць, щоб залишитися», – сказав Джефф і поділився планами. Компанії Blue Origin, Lockheed Martin, Northrop Grumman i Drapper побудують посадковий модуль у межах програми Artemis, місія якої – дослідження супутника Землі4.
Це космічний корабель Orion, завдання якого – відвезти людей на Місяць, а потім і далі. Компанія Airbus теж доклалася до цього проекту: вона створила європейський сервісний модуль (ESM), який забезпечуватиме корабель водою, киснем та азотом. Крім того, він регулюватиме температуру всередині й постачатиме електроенергію, яку вироблятиме з енергії Сонця.
Дайджест виходить за підтримки генерального партнера UNIT.City та партнера IEEE.
За останні декілька місяців українці навчились остерігатись багатьох речей: ракет, мін, російської музики та ютубу, але ми все ще забуваємо про невидимого ворога у нашій землі. Неприємно познайомитись – Clostridium tetani, збудник правця.
Чи можна написати «Проєкт інтелект» на гривні й продати за мільйони доларів як NFT?
Що таке ДНК-генеалогія і як далеко кожний з нас може просунутися у вивченні свого роду?
Чому краще утриматися від «дикого» промислу морепродуктів, особливо у водоймах, де цвіте вода?
Що стало передумовами приходу диктаторів до влади на прикладі фашистської Італії, нацистської Німеччини та путінської росії? Розповідає співавтор і ведучий каналу «Історія Без Міфів» Владлен Мараєв.
Як змінюється світосприйняття військових і що ми можемо зробити, аби висловити їм вдячність і допомогти в адаптації до мирного життя?