ОСТАННІЙ ПОДКАСТ
Підписуйся на найнауковішу розсилку!
І отримуй щотижневі новини науки і технологій

    Ми під'їдаємо крихти cookies за вами. Навіщо це нам?

    Читати

    Пардон за відволікалочку. Допоможи Куншт бути незалежним!

    Пардон за відволікалочку. Допоможи Куншт бути незалежним!

    Повідомлення успішно надіслано

    Для пошуку
    введіть назву запису
    Наука — 17.03.20
    ТЕКСТ: Олеся Павлишин
    Ілюстрації: Каталіна Маєвська
    Ми любимо тексти без помилок. Якщо ви все ж таки щось знайшли, виділіть фрагмент і натисніть
    Ctrl+Enter.
    Відкрили Америку: «чарівна» інтерактивна паличка від українського стартапу

    На кілька днів на рік Лас-Вегас стає центром не лише казино й розваг, а й технологій. Адже тут відбувається виставка CES – Consumer Electronics Show. На останній з них шість команд з України презентували свої розробки. Куншт поговорив з кількома із них про їхні девайси, технологічні дива і світові тренди. 

     

    Компанія CamTouch створила чарівну паличку, яка перетворює стіни на інтерактивні екрани. Як це працює і чи корисною видалася їхня американська подорож?

    Як почалася розробка CamTouch і чому ви вирішили створювати такий продукт?

    Розробка CamTouch почалася досить давно – відтоді, як Андрій [Коноваленко, засновник проєкту] ще навчався в школі, в десятому класі. Під кінець десятого класу він зрозумів, що хоче записувати свої конспекти в електронному форматі (а не друкувати їх – прим. ред.), й намагався з’ясувати, як це зробити. Згодом ця ідея перетворилася на інтерактивний стилос – девайс, який робить будь-яку поверхню сенсорною. Його встановлюють перед екраном проєктора або телевізора, і поверхні стають інтерактивними.

     

    За рахунок чого це працює? Яка саме технологія закладена у CamTouch?

    Ми використовуємо інфрачервоний промінь у стилосі. Потім сенсорна коробочка зчитує дані про розташування цього променя і передає їх на комп’ютер. 

     

    Набір CamTouch містить стилос і «коробочку»-сенсор, тобто камеру, що вловлює інфрачервоний промінь. Це схоже на принцип роботи сенсорної мишки. Щоб використовувати прилад, також потрібен проєктор (його модель не має значення). Користувач встановлює сенсор перед поверхнею і під’єднує його до комп’ютера, на який потрібно попередньо встановити спеціальне програмне забезпечення. Потім треба відкалібрувати стилос – і можна починати. Коли ви пишете, промінь передає дані в «коробочку», а звідти – на комп’ютер. CamTouch дозволяє створювати презентації, документи, робити нотатки, проводити інтерактивні уроки. 

     

    Якими були ваші перші кроки в бізнесі? Як це – розвивати техстартап в Україні? 

    У 2015 році Андрій пішов на акселераторАкселератор – навчальна та інвестиційна програма для стартапів. у Києві, який має назву Sikorsky ChallengeSikorsky Challenge – стартап-школа на базі Київського політехнічного інституту.. Після того, як він здобув на ньому переможне місце, почався тестовий період випробування CamTouch. Андрій отримав певні кошти для того, щоб протестувати 40-50 перших комплектів. 

     

    Саме це дало поштовх для того, щоб він презентував і надалі просував цей продукт у Києві. Також у 2013-2014 роках Андрій їздив на конференції від Microsoft. Вони його запросили саме через цей винахід. Наша команда сформувалася у 2019 році, але стартап розвивається і шукає охочих для розширення команди.

     

    Тобто ви бачите попит на свій продукт в Україні?

    Так, за два роки ми продали понад 300 девайсів в Україні. Їх в основному використовують в школах та університетах. 

     

    За ці роки ми більше працювали з державними школами в Україні через офіційні системи, як-от Prozorro, проводили презентації на різних виставках (зокрема освітніх), конкурсах, українських і міжнародних стартап-подіях. Співпрацюємо і з приватним сектором, з коворкінг-офісами, аби вони встановлювали наші девайси й показували, що презентації можуть бути інтерактивними. Цього року (2020 року – прим. ред.) вже плануємо виходити на іноземні ринки.

     

    Ви бачите в українських школах та університетах інтерес до технологізації навчального процесу?

    Звісно. Діти реагують дуже позитивно. В школах ще стоять дошка і крейда чи – дуже рідко – маркер. Коли ми приїжджаємо і встановлюємо CamTouch, діти відгукуються: «О нарешті, не будемо малювати крейдою». Це дуже приємно чути. А потім ми розповідаємо, що можна не тільки малювати, а й використовувати різні додатки – навчальні, ігрові, той самий PowerPoint чи будь-яку іншу програму на комп’ютері – і їм стає дуже цікаво. І вчителям приємно, тому що їм хочеться залучати аудиторію, бути цікавішими для учнів і студентів. 

     

    Чи бачите ви більше конкуренції на іноземному ринку, ніж на українському?

    Так. У нашому сегменті також є інтерактивні дошки. Але їхня ціна досить висока порівняно з нашим продуктом. У школах бувають інтерактивні дошки, сенсорні панелі, але не кожна школа може це дозволити. Якісні інтерактивні дошки коштують від тисячі доларів. На міжнародному ринку є прилади зі схожою технологією, проте масової конкуренції ми не помічаємо. 

     

    За рахунок чого CamTouch дешевший?

    Ця інтерактивна паличка виготовляється в Україні, і нам не потрібна дошка для установки. Ми робимо тільки стилос і саму коробочку, тобто витрачаємо менше матеріалів. Ми не виготовляємо їх в Китаї, у нас власне виробництво, технічна підтримка, маркетинговий відділ. Так ми зберігаємо доступнішу цінову політику. 

     

    Ми планували, що цей продукт підходитиме для країн, де ще не було буму інтерактивних технологій. Але після участі в CES ми зрозуміли, що й в Америці є багато зацікавлених. І зараз будемо з ними співпрацювати.

     

    На сайті CES було вказано багато проєктів з України, набагато більше, ніж з країн з пострадянського простору чи навіть Південно-Східної Європи. Як ви думаєте, чому це так? 

    З пострадянського простору справді потрапило мало компаній. Чимало було з Японії, Південної Кореї, Франції, Великобританії. Чому так? Багато компаній не реєструються у своїх країнах (наприклад, засновники з країн пострадянського простору реєструють компанію в США, і вона вже вважається американською). Можливо, деякі просто не орієнтуються на американський ринок. Крім того, в Україні завжди було багато талантів та інноваторів. 

     

    Чи бачили ви серед західних партнерів зацікавлення українськими стартапами, українською зоною?

    Звичайно, бачили. У нас були досить сильні стартапи, дуже зацікавлені в співробітництві з різними партнерами. Багатьох виробників цікавило, що зараз відбувається в Україні, чи можна вже починати якесь виробництво. 

     

    Як відбувався процес відбору на український стенд CES? Як подавати заявку?

    У Києві ми спочатку ми проходили відбір, потім – спеціальний буткемпБуткемп – тренувальний табір, де нас навчали, як правильно робити презентацію, допомагали зрозуміти користь поїздки на CES, детально розповідали, чого очікувати від цієї події і як правильно презентувати себе. Ми готувалися місяць, а в кінці робили фінальний пітчПітч – коротка презентація ідеї. разом з дев’ятьма різними стартапами, шість з них пройшли на CES. 

     

    Уже на виставці, коли ми поїхали в Америку, був варіант презентувати свій продукт, проходити додаткові челенджі, робити презентації чи проєкти і отримати за це певні нагороди. Проте особисто ми проводили персональні зустрічі й загалом розповідали про себе на стенді людям.

     

    Для вас корисним було відвідання CES?

    Так, дуже корисно. Це одна з найбільших виставок у світі. Ми отримали цікаві контакти й позитивні відгуки. CES допомагає вийти на міжнародний рівень.

     

    Чи є розробки, які вас вразили на виставці?

    З нашої країни дуже вразили Mosquito Control. Вони розробити спеціальний пристрій, який вбиває комарів без використання хімікатів, імітуючи температуру тіла людини й інші його характеристики. Серед великих компаній зацікавили Samsung, Google.

     

    Детальніше: Інтерв’ю Куншту зі стартапом Mosquito Control

     

    Яким українським компаніям ви би порадили поїхати на CES наступного року? 

    Ця виставка точно буде корисною для тих, хто працює на масове виробництво, тому що там дуже багато продавців і виробників з Китаю, інших країн Азії, Америки. Корисно для тих, хто виготовляє техніку чи програмне забезпечення. 

     

    Важливо вчасно підготуватися, призначити зустрічі, порозмовляти з медіа. Обов’язково потрібен стенд. Хтось з команди має відповідати за персональні зустрічі, бо їх дуже багато. Можна влаштовувати зустрічі з представниками інших компаній, з людьми, які виробляють щось на власних фабриках, з інвесторами. 

     

    Це дуже корисна виставка і для стартапів, і для великих компаній. Тим, хто хоче співпрацювати на міжнародному рівні, справді варто її відвідати.

     

    Чи можуть малі стартапи «пробитися» до спілкування з менеджерами Google, Samsung чи інших великих компаній?

    Так, до нас підходили віце-президенти HP (тех-компанії Hewlett-Packard – прим.ред.), директори з розвитку різних автокомпаній (Volvo, Volkswagen). Вони відкриті люди, спілкуються, радять. Щоправда, деякі спеціально перевертають бейджики, аби спершу було незрозуміло, яку компанію представляє людина. Проте, зрештою, намагаються давати свої контакти. Навіть якщо люди розуміють, що їм невигідно кооперуватися, вони просто пишуть контакти і йдуть собі далі. Але так буває справді рідко. 

     

    Все залежить від того, наскільки масовий ваш продукт. Нами цікавилися багато відвідувачів, тому що чимало компаній планують робити інтерактивні презентації у своїх офісах або займаються аудіо-, відеоелектронікою. Дехто співпрацює зі школами – вони розуміють, що наш продукт стане в пригоді. 

    ТЕКСТ: Олеся Павлишин
    Ілюстрації: Каталіна Маєвська
    Статті
    Наука
    Екологічно чиста отрута: уривок з книжки «Зоологічна екскурсія супермаркетом»

    Чому краще утриматися від «дикого» промислу морепродуктів, особливо у водоймах, де цвіте вода?

    Наука
    Передумови приходу диктаторів до влади: Італія, Німеччина, РФ

    Що стало передумовами приходу диктаторів до влади на прикладі фашистської Італії, нацистської Німеччини та путінської росії? Розповідає співавтор і ведучий каналу «Історія Без Міфів» Владлен Мараєв.

    Людина
    Як кожен з нас може подякувати військовим і допомогти їм з адаптацією

    Як змінюється світосприйняття військових і що ми можемо зробити, аби висловити їм вдячність і допомогти в адаптації до мирного життя?

    Біологія
    Не тільки в історії. Який слід залишить війна в наших генах

    Як війни, голод та важкі психологічні травми залишають слід у геномі людини й чи можемо ми на це якось повпливати?

    Космос
    Що таке сонячні плями і чи впливають вони на людей

    Чи можуть спалахи на Сонці та магнітні бурі провокувати погане самопочуття в людей?

    Ідеї
    Пропаганда у російському кіно

    Як кіно стало частиною пропагандистської та політичної ідеології росії та чи можна якось дати цьому раду?

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: